A kórus új – rendhagyó – egyenruhája

A húgom ebben az évben fog végezni a gimnáziumban, ennek alkalmából pedig az évfolyam szervezett egy kórust, amibe minden diák belépett, hiszen ez az utolsó alkalom, hogy együtt csináljanak valamit. Mivel valami újat akartak létrehozni, és nem a szokásos egyenruhás kórust, így ki kellett találniuk egy teljesen új koncepciót. Több hónapon át gondolkodtak azon, hogy mibe legyenek a kórustagok a nagy fellépésen, de azt leszögezték, hogy semmiképp nem akarnak öltönyben és matrózblúzban feszengeni, hiszen több éven keresztül abban kellett lenniük minden nagyobb eseményen. Egyik nap, a kórusvezető egy feltűnően klassz kardigánt viselt, ami annyira megtetszett a lányoknak, hogy azonnal kikérdezték, hogy honnan van és mennyiért lehet beszerezni, mert lehetne az, hogy olyan kardigánban lesz az összes lány, vagy valami hasonlóban. Az ötletet a fiúk azonnal továbbgondolták, és felvetették, hogy akár ők is lehetnének abban a női kardigánban, mert az biztos, hogy emlékezetes lenne.

A kórusvezető a próba után megmutatta azt az online webshopot, ahonnan beszerezte a mostanra híressé vált ruhadarabot, ami annyira megtetszett mindenkinek. Fel is vette a kapcsolatot a bolttal, hogy szeretne nagyobb mennyiségben rendelni a kardigánból, aminek nem volt semmi akadálya, csupán annyit mondtak, hogy a szokásos 3-14 napos szállítási idő egy kicsit kitolódhat. Mivel még volt vagy két hónap a műsorig, így bőven ráértek.
Néhány héten belül a lányok ruhatára szinte teljesen lecserélődött, annyira rákaptak az online ruha webshopra. Az egész iskola női szakaszában terjedni kezdett, és már-már népszerűségi kérdéssé vált, hogy ki melyik legújabb darabot hordhatja. Szerencsére – mivel ez egy olcsóbb webshop – a kevésbé tehetős diákok is hozzájuthattak egy-egy darabhoz, aminek hála ők sem maradtak ki a jóból. Ez amúgy is egy olyan iskola, ahol nem tolerálják a kirekesztést, úgyhogy volt olyan gyerkőc, aki felajánlotta egy-két feleslegessé vált ruhadarabját egy szegényebbnek, mivel neki így is rengeteg van.

online ruha webshopA fellépés után, valamilyen misztikus oknál fogva a szülők is érdeklődni kezdtek az Abutik iránt, és számtalan anyukán láttam olyan ruhadarabot, amiről biztosan tudtam, hogy onnan van. Nem arról volt szó, hogy egyforma volt mindenki, mint a kórusban, sőt ellenkezőleg: mindenki megtalálta a saját stílusát, magabiztosabb lett, és egyúttal a ruhatára is színesebb. Sokkal nagyobb választékból tudnak válogatni, mintha plázákba járnának, ahol legtöbbször azok közül választanak a vásárlók, amit eléjük raknak. Ha pedig mindenkinek ugyanaz a kék kardigán jön szembe, amikor belép az üzletbe, akkor elég nagy a valószínűsége, hogy 10-ből 7 ember ugyanazt fogja megvenni. Ezzel szemben a webshopban nincs meg a külső tényezők befolyása, mert igenis hatással van ránk a többi vásárló, illetve az üzletben a termékek elhelyezése. Bezzeg online! Nincsenek polcok, nincsenek vásárlók, és nincsenek plusz pszichológiailag befolyásoló tényezők. Bevallom, én is rendszeresen nézegetem, és vásárolok is, ezért is tudom, hogy melyik ruha van onnan a szülői és diák körökben.

Klassz, hogy több korosztály is megtalálja a magának valót, még a hetvenéves nagyim is talált olyan ruhát, ami egyáltalán nem öreges, sőt inkább fiatalítja. Mondjuk, eleve szeret öltözködni, mindig is adott magára, úgyhogy mindenképp ajánlom az Abutik oldalát minimum egy megtekintésre az olyan modern időseknek, akik mindig is figyeltek a kinézetükre.

A kórus első és egyetlen fellépése után, a videók és képek interneten történő terjedésének köszönhetően, az említett kardigán olyan népszerűségnek örvend, hogy azóta több kórus is él azzal a lehetőséggel, hogy beújít az egyenruha terén, ezzel is kissé modernizálva a zenei világot. Attól még, hogy színesítik a ruhatárat, még ugyanúgy lehet hagyományőrző egy közösség, ez csupán egy gesztus a kortárs világ felé.